2017/08/16

Oh no, Pokémon Go!

Olen kuluneen kuukauden aikana pelannut Pokémon Go:ta suorastaan kyllästymiseen asti. Saliuudistuksen, raidien ja legendaaristen pokémonien myötä pelaamisesta on tullut paljon sosiaalisempaa ja hauskempaa. Tätä yhteisöllisyyttä on vaikea selittää, mutta mun mielestä on hienoa kun parhaillaan lähes 50 ihmistä kerääntyy yhdessä taistelemaan (eli hakkaamaan typerännäköisinä puhelimiaan) ja toisia onnitellaan kun joku onnistuu saamaan raid bossin kiinni.

Oon ite kävelly tähän asti lähinnä yksinäni, mutta nyt raideilla tulee vastaan tuttuja kasvoja ja oon uskaltanut juttelemaan monien vieraiden ihmisten kanssa. Muutama on myös ilmoittanut lukevansa mun blogia, minkä takia ylipäätään kehtasin tehdä tämän postauksen.


Myönnän, että mun innostus on mennyt välillä vähän yli, sillä pari kertaa oon ollut myöhässä päiväsairaalasta, koska olen matkalla poikennut raideille. Oon myös ekaa kertaa ostanut peliin tavaroita ja lisää tilaa oikealla rahalla, minkä lisäksi hankin Pokémon Go Plussan. Että se siitä ilmaisesta sovelluksesta!

En kauheen ahkerasti seuraa peliin liittyviä uutisia, joten keräsin yksi viikonloppu ihan hiki hatussa kaikki Suomesta saatavat Unownit (E,U,R,O, P), kun luulin että ne muuttuu sen jälkeen lähes mahdottomaksi saada. Kuitenkin niitä on tullut vielä säännöllisesti vastaan, joten turhaan asiasta huolehdin. Sen sijaan mun pitäis kiirehtiä saamaan vielä muutama pokémon lisää pokédexiin, koska kolmannen generaation tullessa jotkut vanhat poksut ilmeisesti katoaa. Oon nyt kuitenkin tyytyväinen siihen, että sain pyydystettyä legendaarisia lintuja useampia kutakin.


Saa nähdä kuinka innostus pysyy yllä, kun ilmat alkavat viiletä. Viime syksynä ja keväänä pärjäsin kosketusnäyttösormikkailla, mutta talvella avasin sovelluksen oikeastaan vain sporamatkoilla. Salejakaan ei huvita yksin kaataa jos on kauhean kylmä, ja katsotaan kuinka kauan raideille riittää porukkaa. Mewtwo:ta vielä odotellessa :)

Kuka muu myöntää vielä pelaavansa? Millä levelillä ootte ja ootteko onnistuneet nappaamaan legendaryja?

20 kommenttia:

  1. Mä pelaaan!Kuopiossa on pieni aktiivinen porukka, joten Helsingissä olin aivan taivaassa kun niin moni ihminen pelasi aivan innoissaan! Mummotkin tuli kyselemään, että mitäs legendaarisia ollaan jo napattu. Tämä oli siis silloin ekana päivänä kun Articuno ilmestyi. En olisi koskaan uskonut että lähden Helsingissä jonkun randomin kyytiin, mutta kun ne oli menossa keskustaan raidaamaan ja me myöhästyttiin bussista edellisen raidin takia xD siellä oli kuin isossa conissa (animecon jne), koska kelle tahansa pystyi juttelemaan tosi spontaanisti. Täällä Kuopiossa meno on aika laimeaa. Mullakin on Plus :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kävin kans Kuopios rockin aikaan yhellä raidilla, jonne saatiin ryhmät värien mukaan, mutta yhellä Lugia-raidilla ei ollu ketään, mikä ois ollu Helsingissä ihan ennen kuulumatonta.
      Mäki oon ajellu randomien kyydissä ku jahtasin ekaa Moltresia! :'D

      Poista
    2. Täällä Turussa ei voi edes pelata Raideja, koska ketään ei keräänny niille. Kiva seistä yksin jotain yli 30 000 cp:n Lugiaa vastaan :"((
      :D

      Poista
  2. Mulla ei ole älylaitetta, jolla pelata, mutta moni ystävä pelaa edelleen ja olen hengessä mukana. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, ymmärrät siis ehkä mistä tää hulluus johtuu :D

      Poista
  3. :O

    Mul ei oo yhtään noin paljon tai hienoja :/

    -K.K.

    VastaaPoista
  4. Ei nyt liity aiheeseen, mut saanko kysyä, et ootko työkyvyttömyyseläkkeellä? Määräaikaisella? Miltä se tuntuu?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen, toisin sanoen kuntoutustuella. Herättää se ainakin häpeän, syyllisyyden ja helpotuksen tunteita.

      Poista
  5. Millä tavalla päiväosasto on auttanut sua?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Isoimpana juttuna on ehkä, että sosiaalisissa tilanteissa oleminen on helpottunut. Päihteettömyys, perhetapaamiset, tulevaisuuden suunnittelu, masennuspisteet laskivat...

      Poista
  6. Täältä ilmottautuu yksi 27-v level 30, joka on niin kateellinen kun Unowneja ja Kangashkania saa ilmeisesti vaan sieltä pääkaupunkiseudulta, enkä ole ehtinyt/kehdannut pelkästään pokemonien perässä sinne matkustaakaan. :D
    Viime talveksi pelaaminen jäi kokonaan, kun kännykän akku oli niin huono että akku loppui hetkessä pakkasilla. Onneksi Nintendo DS viihdytti välissä hyvin, ja pelasinkin talven aikana läpi Pokemon Moonin, Omega Rubyn, White 2:n ja X:n XD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en oo jotenki tajunnutkaan, ettei Kangashkaneja ja Unowneja ole muualla Suomessa, vaikka jotkut kerto tulleensa niiden takia Tampereelta täyttämään pokédexinsä. Nyt tulevana viikonloppunahan ois hyvä syy tulla pääkaupunkiseudulle, kun Linnanmäellä järjestetään PoGo-miitti ;D

      Poista
  7. kun pokemon go -tuli ja niin oisin ollut innoissani heti mutta oma puhelin oli liian vanha kyseiselle sovellukselle, ja sitä paitsi asuin ihan maalla (pelkkää peltoa ja pari hiekkatietä) joten ei ihan paras paikka pelaamiseen (ei kivoja reittejä, ei pokemoneja missään).
    nyt tajusin että hei ostin keväällä uuden puhelimen sekä muutin helsinkiin, miullahan ois nyt mahollisuudet alkaa pelaamaan! mutta pelottaa vähän alottaa "tässä vaiheessa", kaikki muut kun on jo kokeilleet, joko innostus jo lopahtanut tai sitten ovat tällä hetkellä tosi hyviä pelaajia. kannattaako miun yrittää? miten uusiin pelaajiin suhtaudutaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehdottomasti kannattaa! Viimeksi viikonloppuna joku kertoi aloittaneensa samalla viikolla ja vasta opettelevansa peliä. Eikä muille tietenkään tarvitse kertoa millä levelillä on, jos ei halua ;)

      Poista
  8. Level 24, alotin tammikuussa mut nyt kesän aikana jouduin töiden yms. takia pitää taukoa nii mul meni ihan ohi kaikki nää kesän aikana tulleet uudistukset ja vielä vähän opettelen nyt noita kaikkia uudistuksia :D mut kyl mä pääsen viel takas mukaan! :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika hyvin, jos talven aikana oot päässy levelille 24! Uudistuksiin pääsee onneks nopee mukaan, eikä se koske muuta kun saleja ;)

      Poista